סלט זה משמין?

#לאכולבחוץ

סלט זה משמין?

כדאי לדעת- לפעמים סלט הוא הרבה יותר מ"רק סלט", או במילים אחרות: הוא ממש לא תמים או צנוע מבחינת הקלוריות. הסלטים המוגשים היום בבתי הקפה מכילים הרבה יותר מירקות בלבד- כל מיני תוספות שפעמים רבות אנחנו לא מייחסים להן חשיבות, למרות שארוחה כזו עלולה להכיל יותר קלוריות ושומן מאשר שני המבורגרים עם צ'יפס.
שימו לב, כי גם כשאוכלים סלט, התוספות המפתות יכולות לשנות את כל התמונה. הבסיס לסלט של ירקות ירוקים ועגבניות מכיל 150 קלוריות. אבל התוספות למיניהן מקפיצות את מספר הקלוריות, והופכות את הסלט לארוחה משמינה.
אז ממה צריך להיזהר ולמה צריך לשים לב? 

  • רטבים
    רוב הקלוריות בסלט מקורן ברטבים כמו רוטב אלף האיים, רוטב איטלקי או צרפתי, טריאקי, צ'ילי, רוטב פסטו או ויניגרט; שתי כפות בלבד של כל אחד מהרטבים האלה מכילות יותר מ-100 קלוריות. לשם המחשה, דמיינו שהוספתם לסלט שלכם שתי כפות מרגרינה.
    לכן, העדיפו סלטים ללא רטבים, ותבלו בעצמכן עם לימון סחוט, שמן זית מדוד, מעט מלח ופלפל שחור לפי הטעם. אפשר לחסוך כך מאות קלוריות בסלט מבלי שיהיה פחות משביע.
  • תוספות פחמימה בסלט:
    סלטים שונים יכולים להכיל קרוטונים, חמוציות מסוכרות, צ'יפס בטטה, לחם בכל מיני צורות, פסטה קרה ועוד..שימו לב- מדובר בפחמימות ללא תועלת תזונתית, שלרוב כמותם בסלט תגבר על כמות הירקות! חצי כוס קרוטונים תורמת לסלט בערך כ-100 קלוריות, כשבסלטים עם קרוטונים- מדובר בהרבה יותר מחצי כוס!
    לכן, העדיפו לוותר על התוספות או לבקש אותן בצד, הגדילו ראש ובצעו שינויים במנה, בחנו את הפחמימות והעדיפו סלטים עם קינואה / פולי סויה / בורגול / קוביות בטטה אפויות / תפו"א – הכל במשורה.
  • גבינות עם אחוזי שומן גבוהים:
    לסלטים רבים נלוות גבינות עתירות שומן ופעמים רבות גם גבינות מטוגנות.
    בקשו להחליף את הגבינות השמנות בגבינות רזות וכך תחסכו קלוריות ושומנים רבים.
  • שומנים:
    כשהסלט מכיל זיתים, טחינה, שקדים, אגוזים, פקאנים, גרעינים, גרנולה וכו'- שימו לב כי מדובר במזונות מקבוצת השומנים, שיכולים להיות בכמות מאד "נדיבה"! אין לערער על תרומתם התזונתית, אבל חשוב מאד לצרוך אותם במתינות כדי למזער את הנזק הקלורי!
    בקשו להוציא אותם מהסלט או להפריד אותם ממנו כדי שתוכלו למדוד את הכמות הרצויה בעצמכן.
  • הוסיפו לסלט חלבון:
    הפכו את הסלט שלכם לארוחה שלמה ומשביעה- על ידי כך שתוסיפו לו חלבון רזה: חזה עוף, טונה, ביצה או גבינה 5%
    אופציות טבעוניות הן קטניות כמקור לחלבון, אך גם כאן חשוב שנהיה בשליטה על הכמות והקלוריות!
    הסלט האידאלי בחוץ יכיל: ירקות, חלבון רזה, פחמימה מורכבת, תיבול עצמאי של כף שמן זית או טחינה מדוללת ומעט מלח! בתיאבון!

כתיבת תגובה

Powered by - Wemake