שייק או שוק?

#כדאילדעת

שייק או שוק?

הפירות הם טובים ונהדרים לבריאות האדם, אך בתנאי שנצרכים במידה ובכמות הנכונה.
צריכה עודפת של פירות או אכילה של מספר מנות פרי בארוחה אחת עלולה לגרום לעלייה במשקל!
כיום, בכל מרכז קניות או רחוב מרכזי אפשר לפגוש במספר רב של דוכני שייקים ומיצי פירות וחשוב לדעת שהם אינם מומלצים ממספר סיבות:

  • שייק/מיץ יכיל הרבה יותר ממנת פרי אחת! ההמלצה היא לאכול מנה אחת של פרי טרי ולא ריכוז של מספר מנות בארוחה אחת- יש לפזר את הפירות לאורך היום.
  • חלק מהוויטמינים נהרסים בעת הטחינה, כמו למשל ויטמין C שעצם החשיפה שלו לאוויר גורמת לחמצון שלו ואיבוד החומר הפעיל!!!
  • פירות הנם עשירים בסוכר כך שלאחר טחינה וגריסה, נותרת כמות מאד גבוהה של קלוריות ממקור סוכר פשוט, ללא סיבים תזונתיים (שנהרסו בטחינה). אגב, זו הסיבה ששתיית שייק פירות המכיל לדוגמא 3 מנות פרי, איננה משביעה כמו אכילה "אמיתית" של סך המנות האלו .
  • הרבה פעמים זה לא נגמר רק בפירות, שכן יש תוספות נפוצות ומפתות כדוגמת פקאנים מסוכרים, חלבה, שוקולד, טחינה וכדומה, שמקפיצים את הקלוריות ל- 400-500 קלוריות לשייק, שווה ערך לארוחה עיקרית!

כתיבת תגובה

Powered by - Wemake