לאכול במסעדה ולהישאר במסלול

#לאכולבחוץ

לאכול במסעדה ולהישאר במסלול

יציאה לבית קפה או מסעדה הפכו כבר מזמן לבילוי ולאירוע חברתי ולכן קשה להמנע מהן. ונגדיל ונאמר- אין שום צורך. כל החוכמה היא לדעת לבצע את הבחירות הנכונות ולהצליח להמשיך בדרך בה אנחנו מאמינות. הנה כמה טיפים שעוזרים גם לנו:

  • שימו לב לגודל המנות:
    המנות שמגישים בבתי הקפה והמסעדות לרוב מגיעות בכמות גדולה משמעותית מהכמות שעלינו לאכול בפועל.
    בנוסף, ברשתות המזון המהיר יש שפע מבצעים אשר מציעים לקונה להגדיל את המנה / המשקה בכמה שקלים בודדים – דבר אשר מעלה את הערך הקלורי של המנה.
    על מנת להתנהל נכון יותר:  חשוב לוותר על הגדלת המנה ולזכור תמיד שגם אם מדובר בתוספת של כמה שקלים בודדים- המחיר הוא של כמה קילוגרמים נוספים. נסו כמה שיותר לחלוק מנות יחד- זול יותר לכיס וזול יותר בקלוריות. ואם אפשר- העדיפו להזמין את המנות הקטנות יותר וזיכרו כי לא חייבים לסיים הכל מהצלחת. השאריות יכולות לחזור הביתה בטייק אווי.
  • מנות בריאות "בתחפושת":
    פעמים רבות מוצגים לנו בבתי קפה ומסעדות מנות בריאות מיוחדות כמו סלטים וכריכים מגוונים שנראים תמימים לגמרי אבל בפועל ערכם הקלורי  גבוה ביותר, למרות שמוגדרים כ"בריאותיים". לדוגמא: סלט המכיל קינואה, חמוציות, עדשים, בטטה, גרעינים שונים וטחינה בתוספת לחם וממרח כלשהו.
    על מנת להתנהל נכון יותר: הזמינו סלטים שמכילים תוספת אחת או שתיים לכל היותר- ופחות סלטים עשירים שבהם המגוון רחב ועשיר והערך הקלורי שלהם גבוה.
  • תיבול ורטבים:
    כף שמן מכילה כ- 100 קלוריות . מלבד זאת, רטבים כמו אלף האיים, שום שמיר ויניגרט, רוטב סויה ועוד מכילים קלוריות רבות ואחוזי שומן גבוהים.
    על מנת להתנהל נכון יותר  הקפידו לבקש את הרוטב בצד  ואל תשפכו את הכל בבת אחת..כל פעם קצת..
  • פסטות ונודלס:
    מנות פחממה כמו פסטה, אטריות מוקפצות או אורז שמכילות גם חזה עוף/רצועות בקר – יכילו הרבה יותר פחמימה מהחלבון, ויתובלו ברטבים עתירי מלח, שמן וסוכר שרק גורמים לנו לנשנש מהן אפילו ששבענו מזמן.
    על מנת להתנהל נכון יותר: בחרו במנות עם רטבים המבוססים על ירקות עם שמן זית / רוטב עגבניות על פני מוקרמים בשמנת וגבינות שמנות, או רטבים אסיאתיים עתירי סוכר ומלח. בנוסף, הקפידו לאכול עד לשובע ולא עד כדי "התפוצצות"!
  • מנות בשר:
    במסעדות בשרים, מנות הסטייקים לרוב מגיעות במשקל גבוה יחסית (300 גרם) ומכילות אחוזי שומן גבוהים (כדוגמת אנטריקוט).
    על מנת להתנהל נכון יותר: העדיפו נתח של פילה/סינטה במשקל של 200 גרם, עם עדיפות ברורה לחזה עוף/ פרגית ללא העור / פילה של דג על האש.
  • קינוחים:
    "המתוק" בסיום הארוחה, שרבים מאיתנו חשים שחייהם אינם שלמים בלעדיו הוא תוצר של בחירה בלבד בהרגל קיים ולא בשינוי המתבקש. תשננו לעצמכן- אף אחד לא באמת קבע ש"חייבים".
    על מנת להתנהל נכון יותר: עלינו לזכור כי הרגל כשמו כן הוא, ואכן על מנת לעשות שינוי צריך גם לשנות את ההרגלים. חכו 10 דק' מסיום הארוחה, ותראו שהחשק עובר ככל שתחושת השובע מתבססת!
  • שתיה:
    קלוריות עודפות רבות שאנו צורכים במהלך היום מגיעות מהשתיה שלנו- קפה על בסיס חלב, מיצים למיניהם, שייקים של פירות ועוד.
    יש לזכור כי משקאות מוגזים מכילים קלוריות רבות וסוכרים ולכן על מנת להתנהל נכון יותר להעדיפו שתיית מים בכל הזדמנות. בשתיה החמה, עדיף לבקש קפה על בסיס מים ולא על בסיס חלב.

כתיבת תגובה

    Powered by - Wemake

    wemake whatsapp היי, צריכה עזרה? אנחנו כאן
    שר פיטנס - הרזיה וחיטוב הגוף wemake whatsapp
    wemake chat היי 😊

    wemake chat כיצד נוכל לעזור לך?
    התחל שיחה
    Powered by wemake